June 10th, 2016

Zionist billionaire Sheldon Adelson: I endorse Donald Trump for president.





Zionist  Sheldon Adelson: I endorse Donald Trump for president

Like the Derby, the race for the Republican nomination started from a wide gate — some entries with better post positions, others with more backing. We had candidates with such perceived advantages as wide name identification, large campaign war chests, supposed geographic benefits and other assets they hoped would tip the race in their direction.

Ultimately, each candidate had to convince the party’s primary voters across the country that he or she deserved to be the nominee.

One candidate has won that race, and now Republicans must join together to make sure he wins the next one.

While the primary cycle still has some important elections ahead, it is clear that Donald Trump will be the Republican nominee for president.
I am endorsing Trump’s bid for president and strongly encourage my fellow Republicans — especially our Republican elected officials, party loyalists and operatives, and those who provide important financial backing — to do the same.

The alternative to Trump being sworn in as the nation’s 45th president is frightening.

For nearly eight years, Republicans have fought tooth and nail against President Obama and his policies. We waged battles over debt, government spending, Obamacare and the Iran nuclear deal — an issue of paramount importance to me personally and to many others around the world.

We gained some victories, but on too many issues Obama achieved his goals, if not necessarily America’s goals. As Republicans, we know that getting a person in the White House with an “R” behind his name is the only way things will get better.

That opportunity still exists. We must not cut off our noses to spite our faces.

If Republicans do not come together in support of Trump, Obama will essentially be granted something the Constitution does not allow — a third term in the name of Hillary Clinton.
I’ve spent time talking to Donald Trump. Do I agree with him on every issue? No. But it’s unlikely that any American agrees with his or her preferred candidate on every issue.

After the 2012 election cycle, I was asked frequently what I would look for in a future presidential contender. While I had some personal preferences because of friendships with some of the 2016 candidates, I kept coming back to the issue of executive experience.

In my view, a governor of a state is ideally qualified to be president. A governor is a state’s final decision maker — its chief executive and steward of the public’s money. I felt strongly that someone with that level of CEO experience would be well-trained for the job of president.

It turns out that is exactly what we are getting in Trump. He is a candidate with actual CEO experience, shaped and molded by the commitment and risk of his own money rather than the public’s. He is a CEO success story that exemplifies the American spirit of determination, commitment to cause and business stewardship.

Source: https://www.washingtonpost.com/opinions/sheldon-adelson-i-endorse-donald-trump-for-president/2016/05/12/ea89d7f0-17a0-11e6-aa55-670cabef46e0_story.html


Jews are behind Gun Control in America.

Карта Дня: http://joker-way.com/taro.php





Most U.S. Federal gun control legislation has been written, introduced, and sponsored by Jewish Congressmen and Jewish Senators.

Here are the Jews who want to seize the guns of American citizens:

U.S. Federal Gun Control Legislation, 1968 – 2005
1968: The Gun Control Act of 1968 comes from Congressman Emanuel Celler’s House bill H.R.17735. It expands legislation already attempted by the non-Jewish Senator Thomas Dodd. America’s biggest and most far-reaching gun law came from a Jew.
1988: Senator Howard Metzenbaum sponsors Senate bill S.1523. It proposes legislation turning every violation of the Gun Control Act of 1968 into a RICO predicate offense, allowing a gun owner to be charged with federal racketeering offenses.
1988: Senator Howard Metzenbaum co-sponsors a bill – S.2180 – to ban, or limit/restrict, so-called “plastic guns.”
1990: Senator Herbert Kohl introduces bill S.2070, the Gun-Free School Zones Act of 1990, which bans gun possession in a school zone. The law will later be struck down in court as unconstitutional.
1993: Senator Howard Metzenbaum sponsors Senate bill S.653. It bans specific semiautomatic rifles, but also gives the Secretary of the Treasury the power to add any semiautomatic firearm to the list at a later date.
February, 1994: The Brady Law, which requires waiting periods to buy handguns, becomes effective. Senator Howard Metzenbaum wrote the Brady Bill. Senator Metzenbaum sponsored the bill in the Senate. The sponsor of the bill in the House was Congressman Charles Schumer.
1994: Senator Howard Metzenbaum introduces S.1878, the Gun Violence Prevention Act of 1994, aka “Brady II.”Congressman Charles Schumer sponsored “Brady II” sister legislation [H.R. 1321] in the U.S. House of Representatives.
September, 1994: The Violent Crime Control and Law Enforcement Act of 1994 goes into effect, including a provision that bans the manufacture and possession of semiautomatic rifles described as “assault weapons.” [Note: true assault weapons are fully automatic, not semiautomatic]. That gun-ban provision was authored in the Senate bySenator Dianne Feinstein and authored in the House by Congressman Charles Schumer.
1995: Senators Kohl, Specter, Feinstein, Lautenberg and others introduce the Gun-Free School Zones Act of 1995, an amended version of the 1990 school-zone law which was struck down in court as being unconstitutional.
September, 1996: The Lautenberg Domestic Confiscation provision becomes law. It is part of a larger omnibus appropriations bill. It was sponsored by Senator Frank Lautenberg. It bans people convicted of misdemeanor domestic violence from ever owning a gun.
1997: Senate bill S.54, the Federal Gang Violence Act of 1997, proposes much harsher sentences for people violating minor gun laws, including mandatory prison sentences and forfeiture of property. It was introduced by Senator Dianne Feinstein and Senator Hatch, among others. It returns the idea of turning every violation of the Gun Control Act of 1968 into a RICO predicate offense.
January, 1999: Senator Barbara Boxer introduces bill S.193, the American Handgun Standards Act of 1999.
January, 1999: Senator Herbert Kohl introduces bill S.149, the Child Safety Lock Act of 1999. It would require a child safety lock in connection with transfer of a handgun.
February,1999: Senator Frank Lautenberg introduces bill S.407, the Stop Gun Trafficking Act of 1999.
February, 1999: Senator Frank Lautenberg introduces S.443, the Gun Show Accountability Act of 1999.
March, 1999: Senator Frank Lautenberg introduces bill S.560, the Gun Industry Accountability Act of 1999.
March, 1999: Senator Dianne Feinstein introduces bill S.594, the Large Capacity Ammunition Magazine Import Ban Act of 1999.
May, 2000: Senators Feinstein, Boxer, Lautenberg, and Schumer sponsor Senate bill S.2515, the Firearm Licensing and Record of Sale Act of 2000. It is a plan for a national firearms licensing system.
January, 2001: Senators Feinstein, Schumer, and Boxer sponsor Senate bill S.25, the Firearm Licensing and Record of Sale Act of 2001. It is a nation-wide gun registration plan [apparently there were two versions of that Firearm Licensing and Record of Sale Act bill].
May, 2003: Senators Feinstein, Schumer, Boxer, and others introduce legislation that would reauthorize the 1994 federal assault weapons ban, and, close a loophole in the law that allows large-capacity ammunition magazines to be imported into the U.S. The ban expired in September, 2004.
October, 2003: Senators Feinstein, Lautenberg, Levin, and Schumer co-sponsor bill S.1774, designed to stop the sunset [ending] of the Undetectable Firearms Act of 1988.
March, 2005: Senator Frank Lautenberg introduces bill S.645, “to reinstate the Public Safety and Recreational Firearms Use Protection Act,” in other words, to reinstate the 1994 assault-rifle ban [also known as the “Violent Crime Control and Law Enforcement Act of 1994”] which expired in late 2004.
March, 2005: Senator Dianne Feinstein introduces bill S.620, “to reinstate the Public Safety and Recreational Firearms Use Protection Act,” in other words, to reinstate the 1994 assault-rifle ban [also known as the “Violent Crime Control and Law Enforcement Act of 1994”] which expired in late 2004.
July, 2005: Senator Dianne Feinstein introduces bill S.A.1621 – Fifty-Caliber Sniper Weapons. This amendment would convert all .50 BMG firearms to NFA weapons.
July, 2005: Senator Dianne Feinstein introduces bill S.A.1622 – Fifty-Caliber Exclusion to S.397. This amendment would modify S.397 to allow suits when the firearm involved was a .50 caliber weapon.
July, 2005: Senator Barbara Boxer introduces bill S.A.1633 – BATFE Safety Standards. This amendment allows law suits to continue/be brought if the product did not meet the safety standards as defined by the BATFE.
July, 2005: Senator Barbara Boxer introduces bill S.A.1634 – ‘Sporting Use’ on Domestic Handguns. Applying ’sporting use’ clause requirements to domestic handguns could, almost completely, dry up the handgun availability in the United States.

Diane Feinstein
1993: The Violent Crime Control and Law Enforcement Act of 1994 comes from San Francisco Jewish Congresswoman Diane Feinstein. The Bill bans the possession of semiautomatic rifles described as “assault weapons.” [Note: true assault weapons are fully automatic, not semiautomatic]. This law is very interesting because in Israel every citizen have legal right to own such weapons. That is not double standard, that is direct sign of fear that jewish reign in US will come to an end.
Alan Dershowitz
2001: In a speech to a Jewish audience at the Jewish Community Center of Creve Coeur, Harvard Jew Alan Dershowitz said:
— “I support abolishing self-defense. No one has the right to take responsibility for their own defense. That’s what the police are for. Everyone who is arming themselves for self-defense are wrong.
“I’m in favor of broad controls on guns. If I oppose individuals defending themselves, I have to support police defending them. I have to support a police state.”.

The America Jewish committee is one of the most powerful Lobby Groups in America. US Senators and Congressmen are beholden to the power of the AJC which “buys” Bills that support its Jewish agenda. The American Jewish Committee brags about the number of Gun Control Laws they have helped to ram through, or rather, “buy.” According to their own Website: “The AJC has a long history of supporting Gun Control Laws, including the Federal Gun Control Act of 1968, the Federal Assault Weapon Control Act of 1989, and the Brady Handgun Prevention Act of 1993.”

Belying jewish end goal to disarm white Americans, President Barack Obama recently called for America to emulate the strict gun control laws passed in Australia nearly 20 years ago. But that Negro has forgotten that by calling for America to follow Australia’s lead regarding gun control, Obama has called for America to follow the lead of the colonists in 1776, who were finally pushed into sparking a revolution because of gun control and confiscation of firearms by the British Crown. What happened next to British crown on American continent we know well and that will happen to Obama and his black and jewish supporters if they continue with their outrageous plans.

The Second Amendment is to allow American citizens to resist government oppression and tyranny will not use the Second Amendment to resist what they see as government oppression and tyranny. Jews who has taken total control over US government and federal reserve system with trillions of dollars under their control, live in fear that some day US citizens wake up and their rule will come to an end. Because of this one of their central political goals is to facilitate legislation, which would allow the arrest and imprisonment of individuals opposed to the Zionist entity, but such legislation will never work if US nation will remain armed. 

After that Zionist Elite have a plan to Watch us closely:
1) Implantable Microchips: In 2002 Applied Digital Solutions worked to get its “VeriChip”- a biochip the size of a grain of rice containing personal data - classified as a non-regulated device. The company’s wish was granted by the FDA. Paroled prisoners, Alzheimer’s sufferers, and convicted shoplifters have all demo-ed the “VeriChip” so that authorities could keep tabs on their whereabouts.

2) Global Positioning Satellite Systems: Under current proposals US Homeland Securitywill be able to track cars by satellite & disable them by remote control.

3) PC Police: A computer device designed to spy on citizens using personal computers. Digital Future Co advertises its PC Police device as a “stealth monitoring application” that will record all keystrokes on a computer.

Emanuel Celler(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Celler
Howard M. Metzenbaum(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Howard_Metzenbaum
Carl M. Levin(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Levin
Thomas P. “Tom” Lantos(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Lantos
Arlen Specter(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Arlen_Specter
Charles E. “Chuck” Schumer(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_Schumer
Frank R. Lautenberg(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Lautenberg
Barbara L. Boxer(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Boxer
Herbert H. “Herb” Kohl(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Herb_Kohl
Dianne G. Feinstein(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dianne_Feinstein
Jerrold L. Nadler(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jerrold_Nadler
Steven R. “Steve” Rothman(Ashkenazi Jew)
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Rothman






Watch also:


#antiwhite #media #antiwhite #media #israel #jew #zionism #antiwhite #media #jewish #jew #america #media #jewish #jew #judaism #media #jewish#jew #putin #media #jewish #wakeupamerica #media #jews #media #refugees #america #putin #jewish #jew #judaism #refugees #islam #army#aryan #azov #bankingsystem  #white #nationalism #nazi #blacks #caliphate #campus #cannibalism #censorship #china #christianity #church#civilization #communism

Гадание на Таро (расклад на год).

Гадание на Таро (расклад на год): http://joker-way.com/taro_12.php



Карты расклада символизирует характерные особенности 12 месяцев года. Ищите в интерпретациях подсказки и необходимые вам знаки. Вы получаете 12 сюжетов, которые направят ваше внимание на главные линии судьбы в прогнозируемом периоде. Когда вы обращаетесь за прогнозом к картам Таро, настраивайтесь на лучшее. Выпавшая карта – это вероятный вариант развития событий в определенном месяце года, но с учетом сложившихся обстоятельств на момент расклада. Если прогноз вас устраивает, возьмите на вооружение подсказки и советы карты. Если карта вызывает тревогу или разочарование, вам нужно предпринять действия, которые изменят ход событий. Карта может проявить не только события, которые произойдут, если вы продолжите двигаться в избранном направлении, но и скрытые факторы, которые могут вступить в игру в соответствии с уже сложившимися предпосылками.

За вами выбор – увеличить ли усилия, чтобы сбылся прогноз карты или своевременно изменить маршрут и свои цели.

Маршруты Джокера
http://joker-way.com/index.php


Kremlin troll army. Russian web of lies.



Strategy documents leaked by an anonymous Russian hacker imply that Kremlin has been recruiting an army of Internet trolls to spread his propaganda on website comment sections, Buzzfeed reports.

“Foreign media are currently actively forming a negative image of the Russian Federation in the eyes of the global community,” one of the group members, Svetlana Boiko, wrote in a strategy document. “Additionally, the discussions formed by comments to those articles are also negative in tone.”

“Like any brand formed by popular opinion, Russia has its supporters (‘brand advocates’) and its opponents. The main problem is that in the foreign internet community, the ratio of supporters and opponents of Russia is about 20/80 respectively.” Led by Igor Osadchy (though he denies any connection) out of St. Petersburg, the trolls were organized in April and are allegedly controlled by Russia’s Internet Research Agency. According to documents, there are hundreds of Russians backed by the Kremlin who are hired to specifically promote Putin’s agenda on the web, namely his movements in the Ukraine.

From Buzzfeed: The documents show instructions provided to the commenters that detail the workload expected of them. On an average working day, the Russians are to post on news articles 50 times. Each blogger is to maintain six Facebook accounts publishing at least three posts a day and discussing the news in groups at least twice a day. By the end of the first month, they are expected to have won 500 subscribers and get at least five posts on each item a day.

On Twitter, the bloggers are expected to manage 10 accounts with up to 2,000 followers and tweet 50 times a day. They are to post messages along themes called “American Dream” and “I Love Russia.” The archetypes for the accounts are called Handkerchief, Gay Turtle, The Ghost of Marius the Giraffe, Left Breast, Black Breast, and Ass, for reasons that are not immediately clear. 21-year-old Katarina Aistova is believed to be one of these trolls. She posted the following comments on a WorldNetDaily article.

Comments such as these are suspected to be part of the Russian government’s consolidated effort to spread their ideals throughout web-based platforms. “The internet has become the main threat — a sphere that isn’t controlled by the Kremlin,” said Pavel Chikov, a member of Russia’s presidential human rights council. “That’s why they’re going after it. Its very existence as we know it is being undermined by these measures.”


The trolling project’s finances are appropriately lavish for its considerable scale. A budget for April 2014, its first month, lists costs for 25 employees and expenses that together total over $75,000. The Internet Research Agency itself, founded last summer, now employs over 600 people and, if spending levels from December 2013 to April continue, is set to budget for over $10 million in 2014, according to the documents. Half of its budget is earmarked to be paid in cash.

Two Russian media reports partly based on other selections from the documents attest that the campaign is directly orchestrated by the Kremlin. Business newspaper Vedomosti, citing sources close to Putin’s presidential administration,said last week that the campaign was directly orchestrated by the government and included expatriate Russian bloggers in Germany, India, and Thailand.Novaya Gazeta claimed this week that the campaign is run by Evgeny Prigozhin, a restaurateur who catered Putin’s re-inauguration in 2012. Prigozhin hasreportedly orchestrated several other elaborate Kremlin-funded campaigns against opposition members and the independent media. Emails from the hacked trove show an accountant for the Internet Research Agency approving numerous payments with an accountant from Prigozhin’s catering holding, Concord.

Several people who follow the Russian internet closely told BuzzFeed the Internet Research Energy is only one of several firms believed to be employing pro-Kremlin comment trolls. That has long been suspected based on the comments under articles about Russia on many other sites, such as Kremlin propaganda network RT’s wildly successful YouTube channel. The editor of The Guardian’s opinion page recently claimed that the site was the victim of an “orchestrated campaign.”

Russian-language social networks are awash with accounts that lack the signs of real users, such as pictures, regular posting, or personal statements. These “dead souls,” as Vasily Gatov, a prominent Russian media analyst who blogs at Postjournalist, calls them, often surface to attack opposition figures or journalists who write articles critical of Putin’s government.

The puerility of many of the comments recalls the pioneering trolling of now-defunct Kremlin youth group Nashi, whose leaders extensively discussed commenting on Russian opposition websites in emails leaked by hackers in 2012. Analysts say Timur Prokopenko, former head of rival pro-Putin youth group Young Guard, now runs internet projects in the presidential administration.

“These docs are written in the same style and keep the same quality level,” said Alexei Sidorenko, a Poland-based Russian developer and net freedom activist. “They’re sketchy, incomplete, done really fast, have tables, copy-pastes — it’s the standard of a regular student’s work from Russian university.”

The group that hacked the emails, which were shared with BuzzFeed last week and later uploaded online, is a new collective that calls itself the Anonymous International, apparently unrelated to the global Anonymous hacker movement. In the last few months, the group has shot to notoriety after posting internal Kremlin files such as plans for the Crimean independence referendum, the list of pro-Kremlin journalists whom Putin gave awards for their Crimea coverage, and the personal email of eastern Ukrainian rebel commander Igor Strelkov. None of the group’s leaks have been proven false.

In email correspondence with BuzzFeed, a representative of the group claimed they were “not hackers in the classical sense.”

“We are trying to change reality. Reality has indeed begun to change as a result of the appearance of our information in public,” wrote the representative, whose email account is named Shaltai Boltai, which is the Russian for tragic nursery rhyme hero Humpty Dumpty.

The leak from the Internet Research Agency is the first time specific comments under news articles can be directly traced to a Russian campaign.

Katarina Aistova, a 21-year-old former hotel receptionist, posted these comments on aWorldNetDaily article.

Kremlin supporters’ increased activity online over the Ukraine crisis suggests Russia wants to encourage dissent in America at the same time as stifling it at home. The online offensive comes on the heels of a series of official laws and signals clearly suggesting Russia wants to tighten the screws on its vibrant independent web. In the last 30 days alone, Putin claimed the internet was and always had been a “CIA project” and then signed a law that imposes such cumbersome restrictions on blogs and social media as to make free speech impossible.

“There’s no paradox here. It’s two sides of the same coin,” Igor Ashmanov, a Russian internet entrepreneur known for his pro-government views, told BuzzFeed. “The Kremlin is weeding out the informational field and sowing it with cultured plants. You can see what will happen if they don’t clear it out from the gruesome example of Ukraine.”

Gatov, who is the former head of Russia’s state newswire’s media analytics laboratory, told BuzzFeed the documents were part of long-term Kremlin plans to swamp the internet with comments. “Armies of bots were ready to participate in media wars, and the question was only how to think their work through,” he said. “Someone sold the thought that Western media, which specifically have to align their interests with their audience, won’t be able to ignore saturated pro-Russian campaigns and will have to change the tone of their Russia coverage to placate their angry readers.”

Pro-Russian accounts have been increasingly visible on social networks since Ukraine’s political crisis hit fever pitch in late February. One campaign, “Polite People,” promoted the invasion of Crimea with pictures of Russian troops posing alongside girls, the elderly, and cats. Russia’s famously internet-shy Foreign Ministry began to viciously mock the State Department’s digital diplomacy efforts. “Joking’s over,” its Facebook page read on April 1.

Other accounts make clear attempts to influence Russian-speaking Ukrainians in the country’s restive southeast. Western officials believe many of the Twitter accounts are operated by Russian secret services. One was removed after calling for and celebrating violent attacks on a bank owned by a virulently anti-Putin Ukrainian oligarch.

“This is similar to media dynamics we observed in the Syrian civil war,” said Matt Kodama, an analyst at the web intelligence firm Recorded Future. “Russian news channels broke stories that seemed tailored-made to reinforce pro-Assad narratives, and then Syrian social media authors pushed them.”

Other documents discuss the issues the Russian commenters run into when arguing with the regular audience on the American news sites, particularly the conservative ones. “Upon examining the tone of the comments on major articles on The Blaze that directly or indirectly cover Russia, we can take note of its negative direction,” the author wrote. “It is notable that the audience of the Blaze responds to the article ‘Hear Alan Grayson Actually Defend Russia’s Invasion of Crimea as a Good Thing,’ which generally gives a positive assessment of Russian actions in Ukraine, extremely negatively.”

But praise can be as problematic as scorn. “While studying America’s main media, comments that were pro-Russian in content were noticed,” the author wrote. “After detailed study of the discussions they contained, it becomes obvious: the audience interprets those comments extremely negatively. Moreover, users of internet resources assume that the comments in questions were either written for ideological reasons, or paid for.”

The documents align with the Kremlin’s new attention to the internet. Putin, who swiftly monopolized control over television after coming to power in 1999 and marginalized dissent to a few low-circulation newspapers, largely left the “Runet” alone during his first two terms in power, allowing it to flourish as a parallel world free of censorship and skewed toward the educated urban middle class. Dmitry Medvedev, Putin’s protégé who was president from 2008–12, made a show of embracing social media, but it never sat well with officials and Putin supporters. The gulf between Medvedev’s transparency drive and Russia’s Byzantine bureaucracy’s reluctance to change only highlighted his impotence, earning him the nickname “Microblogger” for his small stature.

“In the best case they looked funny, in the worst, their actions exposed their real motives,” said Katya Romanovskaya, co-author of KermlinRussia, a popular parody account mocking Medvedev’s clumsy efforts. “Twitter is an environment where you can instantly connect with your audience, answer direct questions, and give explanations — which Russian officials are completely incapable of. It goes against their bureaucratic and corrupt nature.”

The current internet crackdown comes after protests by middle-class Muscovites against Putin’s return to the presidency in early 2012, which were largely organized on Facebook and Twitter. All but a few officials have since abandoned the medium and many did so en masse last fall, raising suspicions they did so on Kremlin orders.

“Putin was never very fond of the internet even in the early 2000s,” said Andrei Soldatov, a Russian investigative journalist who specializes in security services and cyber issues. “When he was forced to think about the internet during the protests, he became very suspicious, especially about social networks. He thinks there’s a plot, a Western conspiracy against him. He believes there is a very dangerous thing for him and he needs to put this thing under control.”

Last month, the deputy head of the Kremlin’s telecommunications watchdog said Twitter was a U.S. government tool and threatened to block it “in a few minutes” if the service did not block sites on Moscow’s request. Though the official received a reprimand (as well as a tongue-lashing on Facebook from Medvedev), the statement was widely seen as a trial balloon for expanding censorship. Twitter complied with a Russian request for the first time the following Monday and took down a Ukrainian nationalist account.

A new law that comes into effect in August also forces bloggers with more than 3,000 followers to register with the government. The move entails significant and cumbersome restrictions for bloggers, who previously wrote free of Russia’s complicated media law bureaucracy, while denying them anonymity and opening them up to political pressure.

“The internet has become the main threat — a sphere that isn’t controlled by the Kremlin,” said Pavel Chikov, a member of Russia’s presidential human rights council. “That’s why they’re going after it. Its very existence as we know it is being undermined by these measures.”

Source:
http://rare.us/story/putin-sends-in-the-trolls/#sthash.ORbWczWk.dpuf

http://money.cnn.com/2015/09/03/news/russia-troll-factory-putin/



Web of Kremlin lies. Putin’s Russia is taking online trolling to the new level.




IN 1991, when Soviet Communism collapsed, it seemed as if the Russian people might at last have the chance to become citizens of a normal Western democracy. Vladimir Putin’s disastrous contribution to Russia’s history has been to set his country on a different path. And yet many around the world, through self-interest or self-deception, have been unwilling to see Mr Putin as he really is. Vladimir Putin’s epic deceits have grave consequences for his people and the outside world.

The shooting down of Malaysia Airlines flight MH17, the killing of 298 innocent people and the desecration of their bodies in the sunflower fields of eastern Ukraine, is above all a tragedy of lives cut short and of those left behind to mourn. But it is also a measure of the harm Mr Putin has done. Under him Russia has again become a place in which truth and falsehood are no longer distinct and facts are put into the service of the government. Mr Putin sets himself up as a patriot, but he is a threat—to international norms, to his neighbours and to the Russians themselves, who are intoxicated by his hysterical brand of anti-Western propaganda.

The world needs to face the danger Mr Putin poses. If it does not stand up to him today, worse will follow.

Mr Putin has blamed the tragedy of MH17 on Ukraine, yet he is the author of its destruction. A high-court’s worth of circumstantial evidence points to the conclusion that pro-Russian separatists fired a surface-to-air missile out of their territory at what they probably thought was a Ukrainian military aircraft. Separatist leaders boasted about it on social media and lamented their error in messages intercepted by Ukrainian intelligence and authenticated by America.

Russia’s president is implicated in their crime twice over. First, it looks as if the missile was supplied by Russia, its crew was trained by Russia, and after the strike the launcher was spirited back to Russia. Second, Mr Putin is implicated in a broader sense because this is his war. The linchpins of the self-styled Donetsk People’s Republic are not Ukrainian separatists but Russian citizens who are, or were, members of the intelligence services. Their former colleague, Mr Putin, has paid for the war and armed them with tanks, personnel carriers, artillery—and batteries of surface-to-air missiles. The separatists pulled the trigger, but Mr Putin pulled the strings.

The enormity of the destruction of flight MH17 should have led Mr Putin to draw back from his policy of fomenting war in eastern Ukraine. Yet he has persevered, for two reasons. First, in the society he has done so much to mould, lying is a first response. The disaster immediately drew forth a torrent of contradictory and implausible theories from his officials and their mouthpieces in the Russian media: Mr Putin’s own plane was the target; Ukrainian missile-launchers were in the vicinity. And the lies got more complex. The Russian fiction that a Ukrainian fighter jet had fired the missile ran into the problem that the jet could not fly at the altitude of MH17, so Russian hackers then changed a Wikipedia entry to say that the jets could briefly do so. That such clumsily Soviet efforts are easily laughed off does not defeat their purpose, for their aim is not to persuade but to cast enough doubt to make the truth a matter of opinion. In a world of liars, might not the West be lying, too?

An army of Russian Internet trolls is using cyberspace to promote Russia and wage war against opposition groups and the West.

Russian President Vladimir Putin’s regime has taken control of the traditional media in Russia: TV, radio and newspapers. As Russian Defence Minister Sergei Shoigu has stated, the Kremlin sees the mass media as a ‘weapon’. Now Russia’s leadership is trying to take control of social media too, and for this massive operation a new information warfare tool has been mobilised—an army of fake social media Putin-fans, known as ‘trolls’.

The Kremlin, which has waged a massive disinformation campaign aimed at legitimizing Russia's annexation of Crimea and support for separatists in eastern Ukraine, has employed so-called "troll armies" to invade online territories armed with pro-Moscow rhetoric.

A June article by Max Seddon of BuzzFeed reported the Kremlin was spending millions of dollars to pay English-speaking Russians to promote President Vladimir Putin and his policies in U.S. media like Fox News broadcasting andThe Huffington Post and Politico news sites. Trolls are reportedly expected to manage multiple fake accounts and post on news articles 50 times a day, often with sentiments as simplistic as "Putin makes Obama look stupid and weak!"

In order to promote its narrative, the Kremlin has adopted a two-fisted strategy, unleashing its troll armies even as it tightens Internet restrictions at home. On August 1, Russia enacted controversial new legislation aimed at muzzling social media, the last bastion of the country's embattled opposition and a free flow of information about the war in Ukraine.

Anton Nosik, a popular Russian blogger and programmer who is sometimes referred to as the "father of the Russian Internet," says the Kremlin is falling back on a time-honored strategy in its propaganda war on Ukraine. But this time, he says, the stakes are higher than ever before. (BuzzFeed reports that at least one trolling company—Internet Research Agency in St. Petersburg—is expected to spend more than $10 million in 2014 alone.)

Comments were already serving as a well-financed Kremlin instrument of war against the opposition, even five years ago," he says. "So what's going on now is nothing new. But what's absolutely clear is that now they're spending more money on Ukraine than they ever spent against Alexei Navalny, or Ekho Moskvy,Kommersant, Gazeta.ru"—Russian media actors who have been targeted by the Kremlin in the past—"and all the rest."

Kristina Potupchik is probably kicking herself right now," he adds, referring to the blogger, now seemingly retired, who for years led trolling efforts by the pro-Kremlin youth group Nashi. "In her day, of course, there wasn't nearly the budget for Internet pollution as they have now."

Russia’s campaign to shape international opinion around its invasion of Ukraine has extended to recruiting and training a new cadre of online trolls that have been deployed to spread the Kremlin’s message on the comments section of top American websites.

Plans attached to emails leaked by a mysterious Russian hacker collective show IT managers reporting on a new ideological front against the West in the comments sections of Fox News, Huffington Post, The Blaze, Politico, and WorldNetDaily.

The bizarre hive of social media activity appears to be part of a two-pronged Kremlin campaign to claim control over the internet, launching a million-dollar army of trolls to mold American public opinion as it cracks down on internet freedom at home.

Foreign media are currently actively forming a negative image of the Russian Federation in the eyes of the global community,” one of the project’s team members, Svetlana Boiko, wrote in a strategy document. “Additionally, the discussions formed by comments to those articles are also negative in tone.

Like any brand formed by popular opinion, Russia has its supporters (‘brand advocates’) and its opponents. The main problem is that in the foreign internet community, the ratio of supporters and opponents of Russia is about 20/80 respectively.”

The documents show instructions provided to the commenters that detail the workload expected of them. On an average working day, the Russians are to post on news articles 50 times. Each blogger is to maintain six Facebook accounts publishing at least three posts a day and discussing the news in groups at least twice a day. By the end of the first month, they are expected to have won 500 subscribers and get at least five posts on each item a day. On Twitter, the bloggers are expected to manage 10 accounts with up to 2,000 followers and tweet 50 times a day.

They are to post messages along themes called “American Dream” and “I Love Russia.” The archetypes for the accounts are called Handkerchief, Gay Turtle, The Ghost of Marius the Giraffe, Left Breast, Black Breast, and Ass, for reasons that are not immediately clear.

According to the documents, which are attached to several hundred emails sent to the project’s leader, Igor Osadchy, the effort was launched in April and is led by a firm called the Internet Research Agency. It’s based in a Saint Petersburg suburb, and the documents say it employs hundreds of people across Russia who promote Putin in comments on Russian blogs.

Osadchy told BuzzFeed he had never worked for the Internet Research Agency and that the extensive documents — including apparent budgeting for his $35,000 salary — were an “unsuccessful provocation.” He declined to comment on the content of the leaks. The Kremlin declined to comment. The Internet Research Agency has not commented on the leak.

Definitively proving the authenticity of the documents and their authors’ ties to the Kremlin is, by the nature of the subject, not easy. The project’s cost, scale, and awkward implementation have led many observers in Russia to doubt, however, that it could have come about in any other way.

What, you think crazy Russians all learned English en masse and went off to comment on articles?” said Leonid Bershidsky, a media executive and Bloomberg View columnist. “If it looks like Kremlin shit, smells like Kremlin shit, and tastes like Kremlin shit too — then it’s Kremlin shit.”

Despite efforts to hire English teachers for the trolls, most of the comments are written in barely coherent English. “I think the whole world is realizing what will be with Ukraine, and only U.S. keep on fuck around because of their great plans are doomed to failure,” reads one post from an unnamed forum, used as an example in the leaked documents.

The trolls appear to have taken pains to learn the sites’ different commenting systems. A report on initial efforts to post comments discusses the types of profanity and abuse that are allowed on some sites, but not others. “Direct offense of Americans as a race are not published (‘Your nation is a nation of complete idiots’),” the author wrote of fringe conspiracy site WorldNetDaily, “nor are vulgar reactions to the political work of Barack Obama (‘Obama did shit his pants while talking about foreign affairs, how you can feel yourself psychologically comfortable with pants full of shit?’).” Another suggested creating “up to 100” fake accounts on the Huffington Post to master the site’s complicated commenting system.

WorldNetDaily told BuzzFeed it had no ability to monitor whether it had been besieged by an army of Russian trolls in recent weeks. The other outlets did not respond to BuzzFeed’s queries.

Some of the leaked documents also detail what appear to be extensive efforts led by hundreds of freelance bloggers to comment on Russian-language sites. The bloggers hail from cities throughout Russia; their managers give them ratings based on the efficiency and “authenticity,” as well as the number of domains they post from. Novaya Gazeta, Russia’s only independent investigative newspaper,infiltrated its “troll farm” of commenters on Russian blogs last September.

Russia’s “troll army” is just one part of a massive propaganda campaign the Kremlin has unleashed since the Ukrainian crisis exploded in February. Russian state TV endlessly asserts that Kiev’s interim government is under the thumb of “fascists” and “neo-Nazis” intent on oppressing Russian-speaking Ukrainians and exerts a mesmerizing hold on many in the country’s southeast, where the channels are popular. Ukraine has responded by banning all Russian state channels, barring entry to most Russian journalists, and treats some of the more obviously pro-rebel Russian reporters as enemy combatants.

The trolling project’s finances are appropriately lavish for its considerable scale. A budget for April 2014, its first month, lists costs for 25 employees and expenses that together total over $75,000. The Internet Research Agency itself, founded last summer, now employs over 600 people and, if spending levels from December 2013 to April continue, is set to budget for over $10 million in 2014, according to the documents. Half of its budget is earmarked to be paid in cash.

Two Russian media reports partly based on other selections from the documents attest that the campaign is directly orchestrated by the Kremlin. Business newspaper Vedomosti, citing sources close to Putin’s presidential administration,said last week that the campaign was directly orchestrated by the government and included expatriate Russian bloggers in Germany, India, and Thailand.Novaya Gazeta claimed this week that the campaign is run by Evgeny Prigozhin, a restaurateur who catered Putin’s re-inauguration in 2012. Prigozhin hasreportedly orchestrated several other elaborate Kremlin-funded campaigns against opposition members and the independent media. Emails from the hacked trove show an accountant for the Internet Research Agency approving numerous payments with an accountant from Prigozhin’s catering holding, Concord.

Several people who follow the Russian internet closely told BuzzFeed the Internet Research Energy is only one of several firms believed to be employing pro-Kremlin comment trolls. That has long been suspected based on the comments under articles about Russia on many other sites, such as Kremlin propaganda network RT’s wildly successful YouTube channel. The editor of The Guardian’s opinion page recently claimed that the site was the victim of an “orchestrated campaign.”

Russian-language social networks are awash with accounts that lack the signs of real users, such as pictures, regular posting, or personal statements. These “dead souls,” as Vasily Gatov, a prominent Russian media analyst who blogs at Postjournalist, calls them, often surface to attack opposition figures or journalists who write articles critical of Putin’s government.

The puerility of many of the comments recalls the pioneering trolling of now-defunct Kremlin youth group Nashi, whose leaders extensively discussed commenting on Russian opposition websites in emails leaked by hackers in 2012. Analysts say Timur Prokopenko, former head of rival pro-Putin youth group Young Guard, now runs internet projects in the presidential administration.

“These docs are written in the same style and keep the same quality level,” said Alexei Sidorenko, a Poland-based Russian developer and net freedom activist. “They’re sketchy, incomplete, done really fast, have tables, copy-pastes — it’s the standard of a regular student’s work from Russian university.”

The group that hacked the emails, which were shared with BuzzFeed last week and later uploaded online, is a new collective that calls itself the Anonymous International, apparently unrelated to the global Anonymous hacker movement. In the last few months, the group has shot to notoriety after posting internal Kremlin files such as plans for the Crimean independence referendum, the list of pro-Kremlin journalists whom Putin gave awards for their Crimea coverage, and the personal email of eastern Ukrainian rebel commander Igor Strelkov. None of the group’s leaks have been proven false.

In email correspondence with BuzzFeed, a representative of the group claimed they were “not hackers in the classical sense.”

“We are trying to change reality. Reality has indeed begun to change as a result of the appearance of our information in public,” wrote the representative, whose email account is named Shaltai Boltai, which is the Russian for tragic nursery rhyme hero Humpty Dumpty.

The leak from the Internet Research Agency is the first time specific comments under news articles can be directly traced to a Russian campaign.

Katarina Aistova, a 21-year-old former hotel receptionist, posted these comments on aWorldNetDaily article.

Kremlin supporters’ increased activity online over the Ukraine crisis suggests Russia wants to encourage dissent in America at the same time as stifling it at home. The online offensive comes on the heels of a series of official laws and signals clearly suggesting Russia wants to tighten the screws on its vibrant independent web. In the last 30 days alone, Putin claimed the internet was and always had been a “CIA project” and then signed a law that imposes such cumbersome restrictions on blogs and social media as to make free speech impossible.

“There’s no paradox here. It’s two sides of the same coin,” Igor Ashmanov, a Russian internet entrepreneur known for his pro-government views, told BuzzFeed. “The Kremlin is weeding out the informational field and sowing it with cultured plants. You can see what will happen if they don’t clear it out from the gruesome example of Ukraine.”

Gatov, who is the former head of Russia’s state newswire’s media analytics laboratory, told BuzzFeed the documents were part of long-term Kremlin plans to swamp the internet with comments. “Armies of bots were ready to participate in media wars, and the question was only how to think their work through,” he said. “Someone sold the thought that Western media, which specifically have to align their interests with their audience, won’t be able to ignore saturated pro-Russian campaigns and will have to change the tone of their Russia coverage to placate their angry readers.”

Pro-Russian accounts have been increasingly visible on social networks since Ukraine’s political crisis hit fever pitch in late February. One campaign, “Polite People,” promoted the invasion of Crimea with pictures of Russian troops posing alongside girls, the elderly, and cats. Russia’s famously internet-shy Foreign Ministry began to viciously mock the State Department’s digital diplomacy efforts. “Joking’s over,” its Facebook page read on April 1.

Other accounts make clear attempts to influence Russian-speaking Ukrainians in the country’s restive southeast. Western officials believe many of the Twitter accounts are operated by Russian secret services. One was removed after calling for and celebrating violent attacks on a bank owned by a virulently anti-Putin Ukrainian oligarch.

“This is similar to media dynamics we observed in the Syrian civil war,” said Matt Kodama, an analyst at the web intelligence firm Recorded Future. “Russian news channels broke stories that seemed tailored-made to reinforce pro-Assad narratives, and then Syrian social media authors pushed them.”

Other documents discuss the issues the Russian commenters run into when arguing with the regular audience on the American news sites, particularly the conservative ones. “Upon examining the tone of the comments on major articles on The Blaze that directly or indirectly cover Russia, we can take note of its negative direction,” the author wrote. “It is notable that the audience of the Blaze responds to the article ‘Hear Alan Grayson Actually Defend Russia’s Invasion of Crimea as a Good Thing,’ which generally gives a positive assessment of Russian actions in Ukraine, extremely negatively.”

But praise can be as problematic as scorn. “While studying America’s main media, comments that were pro-Russian in content were noticed,” the author wrote. “After detailed study of the discussions they contained, it becomes obvious: the audience interprets those comments extremely negatively. Moreover, users of internet resources assume that the comments in questions were either written for ideological reasons, or paid for.”

The documents align with the Kremlin’s new attention to the internet. Putin, who swiftly monopolized control over television after coming to power in 1999 and marginalized dissent to a few low-circulation newspapers, largely left the “Runet” alone during his first two terms in power, allowing it to flourish as a parallel world free of censorship and skewed toward the educated urban middle class. Dmitry Medvedev, Putin’s protégé who was president from 2008–12, made a show of embracing social media, but it never sat well with officials and Putin supporters. The gulf between Medvedev’s transparency drive and Russia’s Byzantine bureaucracy’s reluctance to change only highlighted his impotence, earning him the nickname “Microblogger” for his small stature.

“In the best case they looked funny, in the worst, their actions exposed their real motives,” said Katya Romanovskaya, co-author of KermlinRussia, a popular parody account mocking Medvedev’s clumsy efforts. “Twitter is an environment where you can instantly connect with your audience, answer direct questions, and give explanations — which Russian officials are completely incapable of. It goes against their bureaucratic and corrupt nature.”

The current internet crackdown comes after protests by middle-class Muscovites against Putin’s return to the presidency in early 2012, which were largely organized on Facebook and Twitter. All but a few officials have since abandoned the medium and many did so en masse last fall, raising suspicions they did so on Kremlin orders.

“Putin was never very fond of the internet even in the early 2000s,” said Andrei Soldatov, a Russian investigative journalist who specializes in security services and cyber issues. “When he was forced to think about the internet during the protests, he became very suspicious, especially about social networks. He thinks there’s a plot, a Western conspiracy against him. He believes there is a very dangerous thing for him and he needs to put this thing under control.”

Last month, the deputy head of the Kremlin’s telecommunications watchdog said Twitter was a U.S. government tool and threatened to block it “in a few minutes” if the service did not block sites on Moscow’s request. Though the official received a reprimand (as well as a tongue-lashing on Facebook from Medvedev), the statement was widely seen as a trial balloon for expanding censorship. Twitter complied with a Russian request for the first time the following Monday and took down a Ukrainian nationalist account.

A new law that comes into effect in August also forces bloggers with more than 3,000 followers to register with the government. The move entails significant and cumbersome restrictions for bloggers, who previously wrote free of Russia’s complicated media law bureaucracy, while denying them anonymity and opening them up to political pressure.

“The internet has become the main threat — a sphere that isn’t controlled by the Kremlin,” said Pavel Chikov, a member of Russia’s presidential human rights council. “That’s why they’re going after it. Its very existence as we know it is being undermined by these measures.”

Source: http://money.cnn.com/2015/09/03/news/russia-troll-factory-putin/